Úvod
Etický kodex maséra je soubor zásad, kterými by se měl každý masér řídit, aby poskytoval kvalitní a profesionální služby. Zásady etického kodexu se týkají profesních dovedností, etického jednání a ochrany klientů. S tímto etickým kodexem souhlasí každý člen České unie masérů v okamžiku podání přihlášky.
Slovo “masér” označuje maséra či wellness pracovníka.
Vztah maséra k profesi
- Masér je profesionál, který ctí základní hodnoty společnosti, je pokorný vůči znalostem, dovednostem, tělu a jeho potřebám a vždy vystupuje tak, aby dělal dobré jméno sobě i profesi.
- Dodržuje platné právní předpisy a normy v oblasti péče o tělo i mysl klienta.
- Masér má odpovídající vzdělání a zkušenosti k provádění ošetření a je schopen je doložit. Tyto znalosti si pravidelně udržuje aktuální.
- Masér dodržuje zásady bezpečnosti a hygieny a pracuje s kvalitními masážními přípravky a pomůckami.
- Masér se prezentuje pravdivě, transparentně v souladu s legislativou.
vztah maséra a klienta
- Masér přistupuje ke klientovi s respektem a úctou, respektuje jeho zdravotní a psychický stav. V případě pochybností si masér vyžádá písemný souhlas ošetřujícího lékaře klienta s ošetřením.
- Dodržuje zásadu diskrétnosti a zachovává mlčenlivost o osobních věcech klienta, stejně tak o kontraindikacích, psychickém a fyzickém stavu klienta.
- Masér se vždy seznamuje s přáním o očekáváním klienta ohledně ošetření. Seznamuje klienta s navrhovaným průběhem ošetření, kontraindikacemi a možnými dalšími účinky ošetření. Na základě těchto informací získá masér souhlas klienta s ošetřením. Vše, co se před, během i po ošetření děje, je na základě vzájemného souhlasu.
- Masér si s klientem průběžně ověřuje, zda je prováděná technika v pořádku a odpovídá přání klienta. Masér neprovádí žádné procedury či ošetřeny bez souhlasu a už vůbec ne navzdory klientovi.
- Masér nepodléhá diskriminaci na základě rasy, pohlaví, náboženství, národnosti, zdravotního stavu nebo jiných osobních charakteristik.
- Masér je oprávněn odmítnout ošetření ze zdravotních či hygienických důvodů nebo za předpokladu, pokud by nebyl schopen či ochoten naplnit očekávání klienta. Takovou skutečnost je masér povinnen sdělit klientovi co nejdříve po jejich zjištění.